Mic îndrumar pentru păstrarea sănătății mentale în timpul Sărbătorilor de Iarnă - Atrage abundenta in viata ta

Mic îndrumar pentru păstrarea sănătății mentale în timpul Sărbătorilor de Iarnă

Text inspirat de Brendon Burchard

 În magazine, la radio, la reclamele de la televizor auzi obsesiv în aceste zile “Este cea mai frumoasă perioadă a anului”.

OARE?

Deși foarte putini sunt dispuși sa o recunoască, aceasta este cea mai stresantă perioada a anului (studiile dovedesc asta).

Caută cadourile cele mai potrivite pentru copii, părinți, rude, colegi. Sunt trei promoții care se desfășoară în paralel și pe care dacă le ratezi ești super-fraier, și nu știi pe care să o alegi. Fă cumpărăturile pentru masa de Crăciun si de Anul Nou. Pregătește plecarea în mini-vacanța de Sărbători. Gândește-te la toaleta din noaptea de Revelion. Fă programarea la coafor. La masa de Crăciun te vei întâlni cu acea rudă despre care știi ca te va judeca pentru ce ai făcut și care întotdeauna face fițe.

În plus, ai niște proiecte pe care trebuie sa le termini pana pe 31 decembrie, ca sa iasă bine indicatorii de performanta (si poate sa-ti primești bonusul).

Stres, stres, stres …

Să rămâi centrat și concentrat pe ceea ce contează în aceste condiții de stres este doar un antrenament. Doar că dacă nu practici aceste abilități de-a lungul anului, e foarte greu să-ți iasă în condiții de stres, așa cum e de Sărbători.

Iată mai jos trei tipuri de acțiuni care să te ajute să treci cu bine peste aceasta perioadă. Aceste acțiuni pornesc de la doua principii.

  1. Sărbătorile de Iarna sunt o perioada a re-conectării. Re-conectare cu tine însuti/însăți, re-conectare la o stare de Pace, Recunoștință, Bunătate, re-conectare cu persoanele pe care le iubești – familie, rude, prieteni apropiați
  2. Lucru cel mai important este ca TU sa-ti păstrezi calmul și starea mentală de pace. Doar în acest fel vei putea sa fii alături de ceilalți și să fii eficient în ceea ce faci. La fel ca in cazul unei avarii în avion, pentru ca să-i poți ajuta pe ceilalți, tu trebuie să-ți pui primul masca de oxigen.

Iată care sunt cele trei tipuri de acțiuni care te ajută să rămâi centrat și concentrat pe ce e important.

  1. Tranzițiile între activitățile pe care le ai de făcut. Ziua ta se desfășoară ca o succesiune de activități între momentul în care te dai jos din pat și momentul în care te pui în pat ca să dormi. Iată câteva recomandări pentru momentele de tranziție de la o acțiune la alta:
    1. Nu începe rutina zilnică imediat după ce te trezești. După ce ai fost la baie ia-ți un minut în care să respiri controlat, concentrându-te pe aerul care intră si iese din plămâni. Sari pe vârfuri timp de un minut. Fă câteva mișcări de încălzire a articulațiilor (rotește gâtul stânga/dreapta, rotește brațele înainte/înapoi, rotește bazinul stânga/dreapta, fă câțiva genuflexiuni sau fandări). Pe cât de simple par aceste mișcări, pe atât de eficiente sunt în a-ți seta ziua pe un nivel de energie ridicat, energie de care vei avea nevoie până la finalul zilei.
    2. Începe-ti ziua la serviciu cu sarcinile cele mai dificile, pentru că în prima parte a zilei ai cea mai bună concentrare si eficiență.
    3. Atunci când treci de la o activitate la alta in timpul serviciului (de exemplu, de la trimis e-mail-uri la o planificare de activități sau la un proiect de buget), ia-ți o pauza de 5 minute în care să te miști, sa sari pe vârfuri, să bei apă. Studiile arată că lipsa de productivitate se datorează incapacității de concentrare datorată acumulării oboselii. Așa că, deși la prima vedere cele 5 minute par pierdute, sunt de fapt 5 minute care te ajuta să-ți recapeți energia si concentrarea.
    4. Daca trebuie să-ti iei copiii de la grădiniță/scoală străduiește-te sa ajungi cu 10 minute mai devreme și in cele 10 minute închide ochii și urmărește-ti respirația. Când copiii tăi ies pe poarta școlii fii acolo 100% doar pentru ei. Nu fă greșeala pe care si eu am făcut-o la un moment dat să privești luatul copiilor de la scoală ca pe o sarcină care trebuie bifată pe listă.
    5. După ce ai parcat mașina, nu intra imediat în casă. Ia-ți 5 minute în care să închizi ochii și să-ți urmărești respirația, astfel încât sa te deconectezi de job si să faci tranziția către familie. Poate mergi pe jos până la magazinul din colt, poate mai dai două ture pe jos in jurul blocului, dar asigură-te ca atunci când intri în casă ești 100% pentru membrii familiei tale.
    6. Deconectează-te de la orice ecran (televizor, tableta, telefon) cu 15 minute înainte să adormi. Mintea ta va „coace” peste noapte energia la care te expui înainte de a adormi. Ca urmare, folosește ultimele 15 minute înainte de a adormi pentru a citi câteva pagini dintr-o carte care să te inspire, rememorând lucrurile sau persoanele pentru care ești recunoscător/recunoscătoare că au fost în viața ta în acea zi si rememorând lucrurile bune pe care le-ai făcut pentru ceilalți.

 

  1. Prioritizează interacțiunile cu persoanele din jurul tău. Nu-i poți face pe toți fericiți. Bil Crosby a spus „cheia eșecului este să încerci sa mulțumești pe fiecare”. Fă o listă cu cele 10-15 persoane cărora e musai să le acorzi toata atenția ta. Metafora cea mai potrivită pentru aceasta situație este organizarea unei nunți: nu poți invita pe toata lumea, iar timp mai mult vei putea petrece doar cu câțiva invitați, cei care sunt cei mai importanți pentru tine. Așa că alege-i cu grija pe cei cărora le vei arata atenția ta în totalitate in perioada Sărbătorilor.

 

  1. Setează așteptări realiste. Iți pot spune de acum: NU VA IESI PERFECT. Copilul de 4 ani al verișoarei se va lovi alergând după pisică sau vinul se va vărsa pe covor. Ce e mai important: sa fie covorul curat sau faptul ca în acele câteva ore ești alături de familie si de cei la care ții? Ce e mai important: cât de condimentați sunt cârnații, că vinul trebuia sa fie mai rece sau să te bucuri de părinții tai, de frații tăi (știind că pe unii din ei o sa-i mai vezi peste un an?).

 

Succes!

 

 

Pasat Florin

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: